Reklama na Facebooku je skvělý způsob, jak oslovit nové zákazníky a zvýšit prodeje. Cena se pohybuje od několika stokorun až po desítky tisíc korun měsíčně a to v závislosti na konkrétním nastavení kampaně.
Reklama na Facebooku a její výhody
Reklamy pomáhají oslovit potenciální zákazníky na největší sociální síti na světě. Umožňuje podnikům vytvářet cílené reklamy na základě uživatelských údajů, jako jsou zájmy, demografické údaje a kontaktní informace. Jedná se tak o velmi efektivní způsob, jak oslovit nové zákazníky, kteří mají zájem o to, co nabízíte.
Mezi výhody reklamy na Facebooku patří např:
1. Oslovení velkého publika – S více než 2 miliardami aktivních uživatelů měsíčně je Facebook obrovskou platformou s rozsáhlým potenciálním publikem pro vaše reklamy.
2. Zaměření na své publikum – Facebook umožňuje cílit reklamy na základě údajů o uživatelích, jako jsou zájmy, demografické údaje a kontaktní informace. Díky tomu je pravděpodobnější, že se vaše reklama dostane k lidem, kteří mají zájem o to, co nabízíte.
3. Cenová dostupnost – je jednou z nejdostupnějších forem online reklamy. Můžete si nastavit rozpočet, který odpovídá vašim potřebám a cílům.
4. Flexibilita – Můžete vytvářet různé typy reklam na Facebooku, včetně videoreklamy, karuselové reklamy a dalších. Díky tomu můžete flexibilně vytvořit reklamu, která nejlépe vyhovuje vašemu podnikání a cílům.
5. Měřitelnost – Jednou ze skvělých vlastností reklamy na Facebooku je její vysoká měřitelnost. Můžete sledovat, kolik lidí vaši reklamu vidělo, kolik z nich se prokliklo na vaše webové stránky a jaké akce na vašich webových stránkách provedli po prokliku z vaší reklamy. To vám pomůže posoudit efektivitu a v průběhu času provést potřebné úpravy.
Náklady na reklamu na Facebooku
Náklady na reklamu na Facebooku se liší v závislosti na typu reklamy – cena za proklik na reklamu se liší v závislosti na odvětví, ve kterém podnikáte, na cílové skupině a délce jejího trvání.
Obecně jsou reklamy cenově dostupnější než jiné formy online reklamy, ceny se pohybují od několika set korun až po desítky tisíc korun měsíčně – opět v závislosti na nastavení kampaně.
Uvědomte si ale, že ne všichni budou mít stejný úspěch. Cílení a měření jejich účinnosti je důležité, abyste mohli časem provést potřebné úpravy vedoucí k jejich optimalizaci.
Cena reklamy na Facebooku
Jaká je tedy minimální cena reklamy na Facebooku? Pokud chcete slyšet, že bude stačit 25 Kč denně, pak vám reklama nepomůže a budou to jen zbytečně utracené peníze. Ano, minimálně lze u kampaně nastavit rozpočet 25 Kč denně, ale takový rozpočet by pokryl pouze jednu reklamní kampaň s jednou sestavou a jednou reklamou a nestačil by na její výzkum a optimalizaci! Zajímavějších výsledků dosáhnete s rozpočtem od 50 Kč (nebo dokonce 100 Kč a výše).
Kdo by měl inzerovat na Facebooku
Kampaně na Facebooku jsou pro vás vhodné, pokud:
- Chcete cílit na své publikum
- Chcete cenově dostupnou reklamu
- Chcete flexibilitu
- Chcete měřitelné výsledky
Jak na reklamu na Facebooku – jak vytvořit efektivní reklamní kampaň
Pokud chcete vytvořit efektivní reklamní kampaň, řiďte se těmito tipy:
- Zjistěte si své cíle
- Zaměřte se na své publikum
- Stanovte si rozpočet, který odpovídá vašim potřebám
- Vytvářejte různé typy reklam
- Měřte účinnost reklam
Nejdůležitější věc, na kterou zapomíná přes 90 % inzerentů na Facebooku a přicházejí tak o své zákazníky
Pro správné fungování reklamní kampaně je zapotřebí návštěvníka dovést na správně a kvalitně zpracovanou konverzní Landing Page. Špatně optimalizovaná vstupní stránka je jeden z nejhorších možných scénářů.
Z reklamy se návštěvník musí dostat na optimálně nastavenou Landing Page s jedním konkrétním sdělením, které souvisí s reklamou na kterou kliknul.
Přivést návštěvníky na optimalizovanou Landing Page (vstupní stránku) je důležité
Ano je. Vždy se ujistěte, že návštěvníky, které získáváte pomocí reklamy, posíláte na správně optimalizovanou konverzní Landing Page! Je to jednoduché. Zde je příklad proč:
Řekněme, že někdo na Google vyhledává „Servis plynového kotle v Praze 5“. Nehledali vaši společnost; hledali konkrétně servis plynového kotle a rozhodli se kliknout na vaši reklamu, která je zaujala.
V ideálním případě byste je nasměrovali na optimalizovanou vstupní stránku, která je připravena odpovědět na všechny jejich otázky a která jim ukáže a navrhne řešení jejich problémů.
Ve skutečnosti ale skončí na vaší domovské stránce – stránce, která je posetá informacemi a seznamy kategorií, které jsou propojeny se všemi službami, které nabízíte. V tu chvíli se dívá na stránku, která hovoří o prodeji plynových kotlů, o tom, kdo jste a nebo jak dlouho jste na trhu.
Tento návštěvník nyní musí přijít na to, jak se dozvědět o vaší službě, kterou ostatně původně chtěl – servis plynových kotlů. To vyžaduje čas. Vyžaduje to úsilí a pravděpodobně návštěvník, pokud tuto informaci nenajde do 5 vteřin, z webu odejde.
Stejně tak neposílejte potenciální zákazníky na stránku s poptávkovým nebo kontaktním formulářem. Nejdříve jim ukažte nabídku a až následně je přesměrujte na formulář.
Landing Page musí být optimalizovaná na konverze. Na nic jiného!
V ideálním případě je vstupní stránka – Landing Page optimalizována a uzpůsobena tomu, aby návštěvník provedl nějakou akci – konverzi. To znamená, že obsahuje relevantní a cílený titulek, přesvědčivý text a jasnou výzvu k akci. Samozřejmostí je nabídka zajímavého obsahu souvisejícího s nabídkou pro získání kontaktu.
Také se ujistěte, že se vaše Landing Page rychle načítá a je přizpůsobená pro mobilní zařízení. Vstupní stránka musí být dobře navržená a snadno ovladatelná, s jasným konkrétním sdělením a musí být nastavená tak, aby uměla prodat to, co nabízí.
Měření úspěšnosti reklamní kampaně
Reklamní kampaně na Facebooku lze efektivně měřit různými způsoby. Jedním ze způsobů měření může být sledování, jakou návštěvnost přivádí reklamní kampaň na vaše webové stránky. Můžete také využít vestavěnou analytiku Facebooku a měřit, kolik lidí na vaši reklamu kliklo a co dělají, když se dostanou na vaše webové stránky. Také se zajímejte o příjmy z reklamy – měřte, kolik vám reklama vydělala.
Při měření úspěšnosti reklamní kampaně na Facebooku je třeba vzít v úvahu řadu dalších faktorů. Například se budete chtít podívat na to, jak dobře vaše reklama cílí na vaše publikum, jak relevantní je a jak dobře si vaše reklama vede ve srovnání s ostatními ve vašem oboru.
Shrneme-li to, reklama na Facebooku může být skvělým způsobem, jak oslovit potenciální zákazníky a získat pro své podnikání více potenciálních zákazníků. Kromě toho se ujistěte, že měříte účinnost svých reklam, abyste mohli v průběhu času provádět nezbytné úpravy.
Pokud se chcete dozvědět více o tom, jak vytvořit efektivní reklamní kampaň na Facebooku, kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme.
Přenechte starosti s kampaněmi na nás a věnujte se jen svému podnikání
Rádi se o vaše reklamní kampaně postaráme. Máme zkušenosti a know-how, které využijeme i u vašich reklam. Ozvěte se nám.